20 yıldır romatoid artrit hastası olup ağır ilaçlar kullanan bir kişiye nasıl yardımda bulunabiliriz? 

 

Olgu çalışmasına ait notlar: Hastanın aldığı ilaçların yan etkisiyle sağlığı oldukça dengesizleşmiştir. Beş dakikalık nefes seansından sonra başağrısı oluşmakta ve heryerinde ağrılar gözlenmektedir. Bundan başka tüm seans boyunca devamlı ağlamaktadır. Tonlama çok zor olup başağrısını arttırmaktadır, fakat 4 seanstan sonra oluşmaya başlayan gevşeme; ağrıyı kısa süreliğine olsa da azaltmaktadır. 

Bireyler, seans sırasında başağrısı hissederlerse; enerjinin üst göğüs bölümünde akmadığını ve bunun sonucunda da baskının oluşup serbest kalamadığını, ve baş bölgesinde bir tıkanıklığa yol açtığını anlamaktayız. Bu durumda kişinin oturtulması ve gevşeme için dışarı nefes vermeye ağırlık verilmesi gereklidir, böylece üst vücut ve baş bölgesinde daha serbest bir enerji akımı gözlenecektir. Sonuç olarak, seanslar sırasında başağrısı ortadan kaldırabilir. 

Doktor görüşü (Reinhilde Dillen-Belçika): Romatoid artrit bir dizi sistemik belirtiyle kendini gösterir. Ağrı artışı göz önüne alındığında, bu durum ilk seanslarda daha sık görülür çünkü nefesin harekete geçirilmesi, tıkanıklık olan yerlerdeki enerji akışını hareket ettirir. Eklemler kilitli, kaslar kasılmış ve sert olup, paslanmış bir bisiklet gibi hareketi andırmaktadır. Belki, tonlama müşteriniz için çok zordur. Titreşim kemiklerden hareket edebileceği için, boyun bölgesindeki kasların kasılmasını sağlayıp ağrı oluşturun. Müşteriye damar iltihabı olup olmadığını sorun. Yoksa, endişelenmeyin. Onunla nefes almaya devam edin. Enerjinin akmasını ve ağrısının arkasındaki duygusal tıkanıklıkların serbestleşmesini sağlamak çok iyidir. Hafif seanslarla devam edip zamanla güçlendirme yapın.

 

KYK © 2011 www.sevilaydemir.com
Web sayfamızda yayınlanan, yazı makale ve yayınlar kaynak sahibinden izin alınmadan ve kaynak belirtmeden tam veya özet alıntı yapılamaz.